Utah

Har inget speciellt att skriva om USA.

Så jag tänkte dela med mig
av några bilder jag hittade från Utahweheartit! Misstänker att inga av er som läser min blogg har besökt Utah. Klimatet är lite varmare än här i Norden. Vintrarna är betdligt mildare, några minus grader kan man räkna med men det är rätt ovanligt att temperaturen kryper ner till under - 5. Sommrarna är lite varmare än här dessutom. Min värdfamilj berättade att de endast skottat snö 1 gång i år, så det snöar inte så mycket heller.

Utah ligger ju inte vid något hav, så sandstränder kommer jag inte att se. Däremot finns det mycket klippor och underbar natur som man inte hittar här hemma. :)

Längst ner ser ni Salt Lake City, som är Utahs huvudstad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0