SLEP

Provet jag väldigt enkelt, kanske inte precis alla rätt men åtminstone 90% av frågorna är jag säker på att jag svarat rätt på. Först var det 74 (?) frågor som tillhörde hörförståelsen med a, b, c, d svar. Lite jobbigt var det när man bara hörde sakerna de sa en gång. Så man fick sitta och koncentrera sig nonstop och inte låta tankarna vandra, sedan läsförståelsen som jag tyckte var rätt lätt förutom några saker där i slutet. Fick verkligen börja tänka på vilket av de fyra orden passade in i meningen och desto mera man tänkte desto flera av orden passade in. Men det var bara 3 av frågorna jag verkligen behövde tänka på så av 150 frågor är det väldigt väldigt lite.

.
Problem var det när jag skulle hem ifrån Tammerfors. Tåget var försenat en gång, två gånger, tre gånger... Efter att ha suttit 2 timmar vid tågstationen byttes min biljett ut för att slippa ifrån den deprimerande tågstationen. Det andra tåget var inte alls lika försenat och det kom någorlunda i tid, konduktören berättade att det tåget jag egentligen skulle åkt med inte hade lämnat tågstationen i Helsingfors ännu. Skulle ha behövt vänta minst 3 timmar till om jag åkt med det tåget, skönt att antligen slippa hem fast det blev ganska mycket senare än man tänkt sig.
.
Nu känner jag mig plågad som en jävla GRIS. Gör ont när jag andas samtidigt som jag hostar nonstop och snoret bara rinner. Bli inte äcklade, det var värre för de som fick lyssna på mig hosta exakta hela tiden då vi skrev provet. Men vad kan man då det bara fanns ett tillfälle att skriva provet vid? :)
.
btw nu känner jag mig som en aktiv utbytesblogg då jag skrev ett långt inlägg om nåt som faktiskt berör mitt USA år. Händer ju inte så ofta (a)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jo, Twilight kommer i jul tror jag! Yees, äntligen :D Jag länkar gärna :D Vad är SLEP-testet för något? Ha det bäst!

2011-01-05 @ 19:54:39
URL: http://annafilippa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0