packa

Någon som börjat tänka på packningen ännu?
Jag har valt min resväska, en grön, fin och mycket stor sak.Med stor så menar jag att om jag verkligen vill så kan jag krypa ihop och sätta mig i den och stänga den. Jag och syster testade igår, aj säger jag bara. Tur att jag inte har den för att sitta i för det är grymt obekvämt. Min kappsäck väger 6,7 kg utan något i. Antagligen är jag jätte stark för jag tyckte den inte vägde så mycket men... ack vad jag hade fel.

Jag tänker åka med endast 1 resväska, eftersom att det blir svindyrt annars. Är inte säker på hur det blir då vi flyger vidare från NYC, eftersom att flera flygbolag kräver 50 dollar för en resväska då man checkar in. I andra ord ingår oftast inte resväskan i biljetten. 2 resväskor blir alltså 100 dollar, byter jag flyg och flybolag blir det 100 dollar till... Ni fattar? dyrtdyrtdyrt, därför bara en väska. Hoppas Explorius står för väsk avgiften, har ingen lust att lägga ut 50 dollar... Tror inte att Explorius betalar om ni drar med er 2 resväskor, bara så ni vet.

Jag tänkte satsa på en vikt på 20 kg då jag åker till NYC, eftersom att då har jag 3 kg för eventuell shopping. Dessutom byter jag ju kläder, och smutsiga kläder väger mera än rena kläder. Är svindyrt med övervikt så det tänker jag verkligen undvika :) 

Sedan försöker jag desperat gå igenom mina kläder här hemma för att se vilka man kan tänkas ta med till USA. Vet ju inte exakt hur modet ser ut där så tänkte satsa på ganska basic kläder och kläder som passar till dresscoden i skolan (!) Har inte direkt råd att springa ut och köpa en ny garderob direkt jag landar i USA så ska försöka klara mig med kläderna några veckor. :)


Kommentarer
Postat av: Ellen

Oj vad du har planerat!! Jag har inte tänkt någonting på det.. haha kanske dags nu!

2011-06-21 @ 21:45:09
URL: http://www.kulmedellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0