FIRST DAY OF SCHOOL!

Okey så för er som inte orkar läsa så kan jag säga att jag gick vilse, missade bussen, fick nya kompisar, var nära att bli utan lunch och vann ett pris.

Anyhow vinglade jag iväg till busshållsplatsen halv 7 på morgonen med några grannar som alla skulle vara Sophomores. På bussen satt jag med Amanda som jag träffat i kyrkan, klockan 7 var vi framme vid skolan och hon visade mig hur jag skulle öppna min locker och vi vandrade runt lite. Jag mötte hennes vänner och jag mötte Sarah och hennes vänner. 

Klockan 07.50 ringde klockan och jag gick iväg till min första timme. Läraren sa bara att vi skulle gå till the gym som jag inte visste var det var men jag mötte Sarah på vägen och gick med henne och hennes kompisar. De hade typ morgonsamling med cheerleaders och dans och så sjöng vi national sången och skolsången. Titta på en high school film och ni förstår.

Sedan gick jag tillbaka till mitt klassrum, som är Engelska. Vi fick en sittordning och så skrev vi en paragraf om oss själva som vi skulle läsa upp. Jag skrev typ "I'm Felicia and I'm from Finland and I'm a exchange student" och alla ba woooooooow! 

Sedan hade jag Volleyball, massa folk å sånt. Satt med en tjej som var från Australien.

Sedan gick jag till US history, vi hade ett PROV!!!!!!!! Ni kan ju gissa hur det gick, jag har ju inte haft US history tidigare liksom... underkänt. Efter det gick jag fram och sa hej till 2 andra tjejer som jag sedan åt lunch med.

Vid lunchen köpte jag en smörgås, men jag fick inte betala för den för jag hade inget id nummer. Det sög. Jag fick gå och förklara mig till någon tant tills jag sedan fick köpa min lunch. För 2 dollar fick jag en subway liknande smörgås med choklad mjölk och potatis chips. Jag åt med Anna och Destiny och några till, de var snälla.

Efter det gick jag vilse, typ jätte vilse. Blev utlåst ut klassen och var vilse. Det var hemskt, tillslut kom en kille från min English class så jag följde efter honom. Keramik var ämnet om jag inte skrev det tidigare, vi skulle göra en gubbe utan att titta, sedan fick vi rösta på varandras gubbar. Jag vann!! (Jag kan ha sagt åt folk att de ska rösta på mig, men jag vann ändå med 9 röster!)

Efter det gick jag ut och skulle hitta bussen. Står 10 stycken gula bussar med nummer som 1056, jag försökte fråga vilken buss jag skulle med men jag hittade den inte förren alla bussarna åkte iväg. Det sög ganska mycket, sedan såg jag Anna som missat bussen så då var det inte lika hemskt. Men det var inte så jättekul och min värdmamma fick komma och hämta mig. 

Om jag fått någon hemläxa? Nej.

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, din första dag i skolan verkade rätt rolig. hoppas min också blir det;D

2011-08-23 @ 08:20:25
URL: http://usafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0