är man bra så är man!

För att många undrat vad som hänt, så kan jag berätta.
Jag kör på grusväg, grannen kommer emot i en kurva, jag får panik och slår på för fullt med både fram och bakbroms. BÄÄÄM, jag flyger iväg och smartass som alltid varit tar jag emot med båda handlederna! Sedan slår jag i med ena knäet och kommer få ett snyggt ärr... (just nu ser det ut som ett vampyrbett! Tycker själv det är skitcoolt.)

Efter att jag viftat glatt att jag lever och mår bra så kör jag de sista 100 metrarna hem. Då plötsigt kommer jag på hur sjukt ont det verkligen tar i min handleder, den enda kan jag inte böja och den andra går inte att vrida! Sedan sväller de sådär myysigt upp. Går runt i smärta en stund innan vi åker till Akuten, inget annat har upp på lördagkväll så. Fick ett intyg på att jag har krosskador på båda handlederna. Vad det nu betyder vet jag ej, antagligen lite värre än en stukning och lite bättre än en fraktur. Hmm, får se vad det blir av dethär, så jobbigt då inga av mina händer funkar normalt. Morr.

Jes, och för att ni ickemopedister ska förstå så smättar jag hitt en film på youtube av en gubba som hoppar av sin moped lite proffsigare än jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0