Jämföra placering

Jag tycker det är jättekul att läsa om då alla får placering och var de kommer bo under sitt år i USA. Men samtidigt blir jag nästan avundsjuka på några placeringar och lättad att jag inte blivit placerad i vissa familjer. Egentligen är det ju sjukt, varför ska jag tänka så?

På infomötet pratade de väldigt mycket om hur man inte ska jämföra familjer. Det är ju så individuellt. Någon kommer att bo i ett väldigt stort hus, i ett lyxigt område med en pool på gården. Andra kommer att dela rum med sitt värdsyskon. Någon kommer inte att ha några syskon alls och andra har massor. 

Några får dendär känslan att min familj är perfekt för mig medan andra inte har något gemensamt med familjen. Men vi målar bara upp en egen bild av familjen. Då vi möter familjen kommer det nog vara väldigt annorlunda än vad man tänkt sig. Den perfekta familjen kanske jobbar mycket och du sitter ensam hemma kväll efter kväll utan något att göra. Den familj som inte alls verkade passa dig kanske har en enormt bra humor och ni hittar på mycket roligt. 

Några har kontakt med sin localkordinator som har planerat roliga aktiviter för dem under året, andra vet inte äns vem som är deras lokalkordinator! Någon går i en liten skola på några 100 elever, andra går i större skolor på flera 1000 elever! Det är olika!

Jag kommer att bo med en familj som inte matchar mina fritidsaktiviter till 100%, mina värdsyskon är under 5 år, jag har ingen aning om vem min localkordinator är, min skola har 2600 elever och jag kommer att bo i en delstat jag knappt visste existerade. Förväntade mig nog inte detta då jag sökte ... Men jag kommer att bo i ett jättetrevligt område med massor av grannar i samma ålder som mig, det finns många shoppingcenter i närheten, Salt Lake City är 12 minuter bort och det finns massor att se! Naturen är underbar och jag ska vara openminded. 

It's not right and it's not wrong - It's just different.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0