USA är jobbigt

Dagens skräck:

Då jag skulle boka tid till ambassaden fick jag bara error hela tiden. Efter några timmar kommer jag tillbaka till datorn och ser till min fasa att hela Juni blivit uppbokat. Försöker boka i Juli men NEJ är inte tillräckligt snabb och platserna för 7 Juli är redan borta. Gissa hur rädd man blir då man ser att dagarna bokas upp framför ögonen på en och själv får man bara error message (!) Tillslut fick jag tid den 11, och inga lediga platser fanns. Success liksom!

Efteratt ha skickat några panik mejl fick jag veta att några idioter dubbelbokat! I panik för att bli utan datum så var det många som bokade in FLERA MÖTEN!! Därför försvann alla platser så snabbt. Så nu är min success story inte lika bra längre då det ännu finns tider kvar i Juli. 

& Jag åker ju till Helsingfors ambassad, så idk hur det är med er som åker till Stockholm och era platser. Men kan tipsa er om att visumet inte är så jobbigt som det verkar. Fyll i hela ansökan, skicka med en lämplig bild och boka tid! Ansökan får ni ifyllt på någon timme, bara att anstränga sig lite, ladda upp bilden och boka en tid. Efter intervjun får ni visumet inom några dagar! Ingen panik!

Kommentarer
Postat av: kiika

Sv; Joo, visst sku ja konn he... ;D Men flytt helst ti london tå. Fast å andra sidan sku it australien fäil na heller. :D

2011-06-16 @ 09:06:20
URL: http://erikakiika.blogg.se/
Postat av: Jojo

Bara ett sånt där vanligt A4 kuvert typ.. Vet inte riktigt vad jag satte på det haha för mamma fixade men frimärken som blev 67 (tror jag det var^^) kr i värde till sammans :p

2011-06-16 @ 11:53:50
URL: http://jojok.blogg.se/
Postat av: Jojo

Det är lite annorlunda med EF eftersom man inte bokar sin tid själv. De har liksom tider som de delar upp på sina studenter. Så jag tror, om jag fattade det rätt, att flera andra studenter också hade tid åtta, vilket var tiden de började släppa in folk. Sedan fick man sitta och vänta ett tag i ett väntrum och hade alltså ingen bestämd tid för själva intervjun utan bara när man skulle vara där. Om du förstår vad jag menar haha. Men det skadar väl aldrig att vara där lite innan :)

2011-06-16 @ 15:47:45
URL: http://jojok.blogg.se/
Postat av: irene

Hehe X) All inclusive je bäst <3. Ja kan no skriv e inlägg om a .



Men tu ska va tyst Isa för tu ska ti Usa e år !!! He je itt na illa he (:

2011-06-16 @ 21:51:46
URL: http://irresfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0