Söndag

Mest händelserika grejen för idag var ett kyrkobesök, massvis med tårar för alla var sentimentala och så ställde vi klockan tillbaka en timme. Woop woop.

Om sisådär 40 minuter kommer en finsk familj på middag hos oss och pappan är finlandssvensk. Vågar inte lita på min svenska längre den är så hemsk! De sista dagarna jag pratade svenska var med riksvenska människor så jag går ännu runt och tänker "aa" i hjärnan. Ni vet jag är lätt påverkad. Lämnar ni mig en vecka i Närpes kommer jag hem och talar dialekt, åker jag på praktik till Sverige så kommer jag hem och pratar rikssvenska. Vanligtvis är det bara en ful Vasa dialekt full med slang som jag pratar men nu vet jag inte riktigt... lol.
Föresten kom jag JUST på vem Alexandro Chando påminner om, Nina Dobrev. (hon som spelar Elena i Vampire Diaries!!) Föresten vill jag shoppa nu, så hej pappa skicka filippa hitt en helg så jag kan shoppa med henne. Okej bra hejdå.

Kommentarer
Postat av: Carro

Omg, jag har helt seriöst undrat över det jättelänge! alltså din dialekt! kan du inte lägga upp ett videoinlägg där du talar svenska? :D:D

2011-11-08 @ 02:00:41
URL: http://sts.se/lifeon
Postat av: Irene

Hihi :D Bra me närpes dialekt :D

2011-11-09 @ 11:16:36
URL: http://irresfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0