Downtown i SLC

Dagen började rätt sent, sömnen blir lidande under veckan så jag tar alltid igen den och sover 12 timmar natten mellan Fredag-Lördag. Jag skypade snabbt med mina föräldrar och Fammo&Faffa. Sedan pratade jag med Syster i 2½ timme och städade rummet. Efter det satte vi oss alla i bilen och körde till Centrum av SLC. Vi besökte the Temple Square och fick en guidad rundtur. Templet var enormt! Tog 40 år att bygga, och är byggt under 1800 talet så det är rätt coolt att man fick byggt något så stort och fint utan maskiner.

Efter det åkte vi till the Gate Way, ett enormt utomhus shopping center. Käkade lite Subway och sedan tog jag en 45 minuters shopping runda och sprang från butik till butik för att hinna med allt. Men jag hann ändå inte med allt. Köpte en Munkjacka, stickadtröjja, 2 tröjjor på rea, en kjol och en kaffemugg. Kaffemuggen ska jag ha med mig till bussen för att inte frysa ihjäl hade jag tänkt. Men nej jag kom inte på att ta med kameran heller. Så bilderna är från We Heart it. Men ni ser templet och ni ser staden som den ser ut från Freewayen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0