Det här är min vardag

Hur en amerikanare klär sig till skolan är SÅ olikt här hemma. Kommer du till skolan med dina bunnyslippers och pyjamas? Det gör några, det är normalt! Andra försöker efterlikna bratzdockor och jag antar att det är USA's motsvarighet på fjortisar. Det finns massvis med Jocks som springer runt med sina träningskläder. Regnbågsfärgat hår är något man ser dagligen! Det är inte svårt att passa in, för hur du än kommer till skolan kommer det att finnas 10 stycken andra med samma stil. 

Hur ofta kommer någon bärandes på en trombon, med stripigt hår, och har någon att sitta med i maten? Hur många Mario ryggsäckar ser ni runtom i eran skola varje dag? Kan du räkna på både fingrar och tår hur många som gick iväg för att röka weed på lunchrasten? Allt det och mycket mer ser man dagligen i High School!

Med 40 % av skolan vill vara som alla andra, en t-shirt, ett par utsvängda blingbling jeans, ett par toms och en ryggsäck. Platta håret, lite mascara, glittrigt läppglans och de är redo för att möta dagen. Lätt som en plätt att göra sig klar för dem.

Jag däremot tycker shoppingen är underbar och jag anstränger mig för att bära allt jag köper och sticka ut lite! Får massor av kommentarer om hur fina kläder jag har och det gör mig glad!! Amerikanare gillar kommentarer, ger HUR många komplimanger som helst åt folk jag inte känner. Postitiv stämning <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0