Lite om betygen här i USA

Min skola använder något som kallas Skyward, antar att det är något liknande till Wilma (?) Men man ser exakt vad man har för betyg HELA TIDEN vilket egentligen är rätt skönt. Så då betygen ges ut så är det ingen större chock vad man fått som det är där hemma. Varenda grej man gör räknas. Typ antecknar vi något är det värt 10 poäng, sedan checkar läraren av det och sätter in 10 poäng på Skyward. Om man har minst 93 % är det A, har man 90 % är det A- osv. I början var det otroligt jobbigt att behöva visa upp allt och lämna in allting men efter ett tag lär man sig vilka lärare som egentligen bryr sig. Några kommer aldrig läsa igenom vad du skriver och ger det 100% bara de ser att något är skrivet på pappret. Gymnastik är sjukt enkelt. Du behöver bara byta om och se till att då står hela lektionen, står du och sms:ar helt okej för du är ändå stående. Så även om jag skulle stå och sms:a varenda gång skulle jag få samma betyg som killen som springer efter varje boll och kan hoppa bakåtvolter osv.


Kommentarer
Postat av: kiika

NÄÄ. Ja tycker an e ganska gulli jag :D

2012-01-20 @ 07:10:15
URL: http://erikakiika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0