Finland

Nu är mitt utbytesår över och det känns ganska konstigt. Jag kommer aldrig behöva stå och bråka med mitt skåp eller stiga upp 04.45 igen. Men jag kommer inte heller se mina vänner i korridorren. Jag kommer inte åka till Starbucks för en coffee när det är lunch eller cardance:a. Eller gå till the mall efter school och köpa en large diet coke och en pretzel. Det suger lite. Eller ganska mycket.

 

Men jag tror jag kommer get over it. Det var ledsamt att gå ut högstadiet och jag hatade högstadiet. Man kommer alltid ha kvar minnen och det finns flygplan. Facebook och Skype med för den delen. Visst det kommer aldrig vara samma grej men så är det i livet. Eller hur?

 

Man får vara glad att det hände och gå vidare men inte glömma bort. Förstår ni vad jag menar?

 

Även fast jag har denhär inställningen kommer jag ändå vara sur över hur jäkla dyrt det är att köpa soda här hemma. HALLÅ? FREE REFILLS? Och drive throughs? Och forever21? Det kommer att ta lite tid att vänja sig vid lilla lagom landet där alla är cp tysta.

 

BTW åker jag till Florida och DC i Januari. Och jag kommer garanterat att åka till Utah igen i framtiden bara jag får pengar. Helst vill jag åka nästa sommar när mina kompisar graduatar. Jobbigt detdär med 0 pengar och inget jobb. Aja Whatever.

 

Jag avslutar inte mitt bloggande här ännu eftersom jag har en del ovisade bilder och sånt. Så ni kan räkna med några till inlägg innan jag säger tack och hej. Bloggen kommer få ligga kvar som ett minne och får framtida utbytesstudenter som är nervösa och läser igenom en hel blogg. Haha I know I did. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0