flyg

I'm at arlanda biatch. Okej det lät lite coolare i mitt huvud. Jag har inget internet men jag har en timme tills mitt plan till Vasa så cool tjej som jag är skriver jag i word och kopierar in det på bloggen när jag kommer hem!

 

Resan har gått helt okej. Jag blev incheckad som första klass passagerare från sträckan Salt Lake City – Denver för 59 dollar. Eftersom att jag åkte första klass fick jag båda mina väskor incheckade gratis hela vägen! Annars hade mina väskor gått på 130 dollar + övervikt. Antar att jag fick ha de där extra kg då jag blev first class passenger. TUR. Så det löste sig jätte bra.

 

Jag töjde liiiiite på gränserna för handbagaget. Jag flög med en rullväska, en väska ovanpå rullväskan, en sprängfylld ryggsäck och en lite mindre ryggsäck, en stor filt och en lite mindre filt, 4 munkjackor/hupparing och 1 jacka. Heh. Jag hade på mig alla min jackor och det var SÅ varmt gud. När jag kom springande till gaten i SLC så undrade tjejen bakom disken vart jag var på väg, jag flåsade fram ett FINLAND IT'S VERY COLD THERE. I AM EXCHANGE STUDENT GOING TO FINLAND. Så hon släppte ombord mig.

 

Jag var dock sista människan som kom rullande till gaten i SLC så de gatecheckade min rullväska, så den åkte under planet men när jag steg av i Denver så väntade väskan på mig i tunneln. Eftersom det var sista väskan under planet var det första väskan ut. Me like.

 

Denver var ett helvete. Jag var i rätt terminal, men terminalerna var åtminstone en km lång, tror ni inte att mina gater var på 2 olika ändor? Sedan tog det forever att få fast den jävla tunneln. Förlåt. Men då jag steg av i Denver boardade redan mitt plan till New Ark så jag fick springa med allt mitt handbagage. Jag höll på att dö så jag kastade bort en huppari.

 

När jag kommer till gaten vill tanten checka in min rullväska. Det ville inte jag eftersom jag visste att jag behövde mycket tid i New Ark för jag skulle åka tåg mellan 2 terminaler. Tanten ville checka in väskan till min fina destination och var suris. Jag upprepade att min final destination var Vasa 3 gånger innan tanten gav upp och önskade mig en trevlig resa. Jag rullade iväg i tunneln och blev stoppad av en annan tant som ville checka in min väska all the way. Jag hade inte fått boarding pass till Arlanda och Vasa så hon hade inga siffror.

 

Amerikanare gillar sitt jävla carryon, för det är gratis så det fanns 0 plats på hela planet. Tillslut fick en flygvärdinna checka in sin carry on och jag fick ställa min rosa rullväska framme i kabinen. Hihi.

I New Ark skulle jag checka in igen. Gubben bakom disken var sur och sa att min carryon var FÖR STOR och vägde alldeles för mycket. SAS tillåter bara 8 kg. Min vägde 25! XDXDXDXDXD Så jag förklarade att jag minsann åkte UNITED AIRLINES AND THEY SAID IT WAS OKAY. I WAS FIRST CLASS. Eftersom att jag flög första sträckan Untited och first class är det de vilkoren som gäller för alla mina flyg ang bagage. Så jag fick ta med mig min rosa rull väska. :))

Sedan gick jag igenom security igen, jag var jätte nervös över att miss mitt flyg eftersom jag bara hade 1 timme innan det åkte och jag har stått i security köer i New Ark i 3 timmar tidigare. Men det gick fint och jag kom på flyget i god tid.

Arlanda gick bra det med, jag var ända som skulle vidare internationellt så jag fick gå igneom security igen. Vet ni dedär lådorna man sätter sina grejjor i? Mina saker tar upp 10 STYCKEN!!!! Jag är ganska amazed att jag fått med mig så mycket grejjor som carry on. Jag är rätt säker på att jag bär runt på min egna vikt.

Vi ska hålla tummarna att jag får med allt på flyget till Vasa nu för annars blir jag riktigt sur!

 

meh. Jag är hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0